Elke maand een foto

Elke maand een foto

Elke maand een museum
Het jaar 2015 was net 11 uur oud, toen ik mijn eerste ‘Elke Maand’- uitdaging aanging. Ik nam mezelf voor elke maand van 2015 een museum te bezoeken en daar natuurlijk een blogpost aan te wijden. Ik had een museumkaart en bezorgde mezelf met deze uitdaging een stok achter de deur om daar eens goed gebruik van te gaan maken. Met 19 musea was deze uitdaging een groot succes.

Elke maand een route
In 2016 kreeg de ‘Elke Maand’-uitdaging een sportief vervolg. Met Elke Maand Een Route daagde ik mezelf uit om maandelijks een route te wandelen of te fietsen. Als extra voorwaarde stelde ik mezelf een ondergrens in kilometers. Door deze sportieve stok achter de deur ben ik op plekken geweest waar ik anders nooit was geweest.

Elke maand een foto
En nu is het 2017. Een nieuw jaar, een nieuwe ‘Elke Maand’-uitdaging. Na een cultureel en een sportief jaar vind ik het tijd voor een creatief jaar. 2017 wordt het jaar van de foto met verhaal. De laatste tijd heb ik steeds meer oog voor de beelden om mij heen en de composities die soms letterlijk op straat liggen. De foto’s zijn terug te vinden bij blogposten en op Instagram. Maar ook veel van de foto’s verdwijnen zonder enige uitleg in de archieven van mijn telefoon of het geheugenkaartje van mijn camera.

Eigenlijk zonde en dus verschijnen ze dit jaar tenminste één keer per maand op mijn blog. Uiteraard met het verhaal erachter. Waar is de foto gemaakt, wanneer, wat fascineerde me?

Doe ook mee!
Nieuwsgierig? De foto’s met verhaal zijn hier terug te vinden. Op Twitter gebruik ik de hashtag #EMEF. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar jullie foto met verhaal. Voel je vrij om mee te doen met deze uitdaging.

12 gedachtes over “Elke maand een foto

Geef een reactie

