Het zeswoordenverhaal: Humor

De verwarde cavia

Soms is absurd zo ontzettend herkenbaar

Op de site van Doldriest staat de schrijfuitdaging ‘Verhaal in zes woorden met beeld’.

“Schrijf een verhaal in slechts zes woorden. Laat je inspireren door een foto of afbeelding en schrijf daar je verhaal bij. Of bedenk eerst zes woorden en maak/zoek dan een foto.”

Het thema van deze keer is Humor. Een thema dat het boek dat ik afgelopen dagen las, goed samenvat. De verwarde cavia van Paulien Cornelisse heeft – uiteraard – een cavia als hoofdpersoon die net als jij en ik moet werken voor haar geld. Ze doet dit op de afdeling communicatie van een doorsnee bedrijf. Het met veel vaart en humor beschreven wel en wee in de kantoortuin is ontzettend herkenbaar voor de kantoor(tuin)medewerkers onder ons. Geloof mij, ik kan het weten, ik breng er elke week vele uren door. En zit ook nog eens vlak bij de communicatieafdeling.

5 gedachtes over “Het zeswoordenverhaal: Humor

  1. Pingback: Zeswoordverhaal: Humor | Doldriest

Geef een reactie

